Försäljningsvillkor
Är det något du undrar över gällande våra villkor når du oss enklast på eller kontakta oss på telefon: 0702775840.
1. Köp
Vid beställning träffas avtal om köp först när PlayLek bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas efter att beställning mottagits av PlayLek Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram till att varan är skickad. För att handla hos oss måste du vara 18 år. Vi har rätt att neka kunder köp utan vidare motivering (om vi anser att skäl föreligger)
2. Priser
I priserna ingår moms med 25 % för beställningar inom Sverige och gällande momssats för övriga länder då vi är anslutna till norska Voec och europeiska OSS. Inga expeditionskostnader tillkommer.
3. Frakt
En fraktkostnad tillkommer enligt gällande prislistor och korrekt fraktkostnad visas i kassan.
4. Betalningsalternativ/betalningsvillkor
4.1 Klarna Checkout
Vi erbjuder Klarnas olika betalningssätt som t ex faktura, direktbetalning, kortbetalning mm.utan extra kostnad men vid delbetalning eller liknande tjänster gäller Klarnas avgift och villkor
4.2 Kortbetalning
Vi erbjuder kortbetalning via Payson för säkra kortbetalningar samt betalningstjänsten Stripe för kunder utanför Sverige. Betalningsvillkor som gäller är respektive betalningstjänst egna vilkor, vi kan aldrig se varför en betalning inte godkänns.
4.3 Förskottsbetalning och Postförskott
Vi kan aktivera dessa på förfrågan men kan också neka utan vidare förklaring.
4.4 PayPal
Vi använder också PayPal som betalningssätt för utvalda länder. PayPal kräver att man skapar konto hos dom men är ett av världens mest kända betalningssätt. PayPals betalningsvillkor gäller.
5. Leveranser
Beställningar som görs före klockan 14.00 på helgfri vardag behandlas normalt samma dag (1-2 dagar extra vid lite antal beställningar) och levereras enligt gällande leveranstid för valt leveranssätt.
Vi reserverar oss för att samtliga lagervaror blir slutsålda innan vi hinner uppdatera hemsidan, och då upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden. Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om inte varan finns i lager. Paketen levereras av Posten eller annan transportör till utlämningsställe eller skickas som post.
Max antal som går att beställa av en vara per kund är 3st (undantag kan förekomma). Vi har rätt att neka kunder köp utan vidare motivering (om vi anser att skäl föreligger)
Exempel PostNordVarubrev (uppdaterat aktuellt pris visas alltid i kassan)
Frakten baseras på vikt från 44 kr enligt följande tabell (aktuellt pris visas alltid i kassan):
0-250 gram = 44 kr
251 g - 500 g = 58kr
501 g - 1000g = 67 kr
1001 g - 2000g = 85 kr
Över 2 kg visas i kassan
6. Leveransförseningar
Om leveranstiden är längre än 21 dagar har kunden rätt att häva köpet eller om annan försening har meddelats kunden. Om du är osäker om leveranstid så är du välkommen att höra av dig. Vi tar inget ansvar för försenade leveranser och kan därmed inte ställas till svars för eventuella kostnader i samband med detta.
7. Skadade varor
När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning direkt. Har du mottagit en felaktig eller skadad vara, kontakta oss så snart som möjligt via e-post till
8. Ångerrätt och öppet köp
Privatkunder har enligt distansavtalslagen rätt till 14 dagars ångerrätt men vi använder normalt 90 dagar. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Återsänd vara måste vara oanvänd och i sin originalförpackning (vid bruten förpackning återbetalar vi 50% av varans inköpspris men den får inte vara använd). Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten, (gäller ej felexpedierad vara).
9. Reklamationer
Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via e-post för vidare instruktioner. Meddela oss helst via eller via telefon: 0702775840. innan du skickar något. Lägg med fakturan/kvittot så vi kan identifiera returen. Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss.
Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer. Garanti / Reklamationsrätt är 2 år
10. Återbetalningar
Återbetalning sker via respektive betalpartner..
11. Reservationer
Vi reserverar oss för felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan.
12. Skydd av personuppgifter
I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet endast i syfte för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice eller via telefon: 0702775840.. Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter (se vår Sekretesspolicy).
13. Ej uthämtat paket
Om ditt paket anländer till ett utlämningsställe skickas en avisering via e-post eller sms till dig. Du som kund är ansvarig för att det mobilnummer, den adress och den e-postadress du angivit är korrekta.
Om du inte hämtar ut ditt paket så debiteras du en administrativ avgift på 250 kr.
14. Force Majeur
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.
Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om konsumentköplagen och distansavtalslagen mm.
http://www.konsumentverket.se/
http://www.arn.se/