Köp- och leveransvillkor

 

Alla varor på sidan ska normalt finnas i lager. Beställningar före kl 14 vardagar skickas normalt nästa varddag (vi frånsäger oss ansvar om det av någon andledning inte skulle ske). Vi använder oss av Posten motsvarande 1:a klass brev och de flesta försändelserna är delvis spårningsbara. Om ingen leverans eller besked har kommit inom en vecka så ring gärna (meddelanden om längre leveranstid läggs alltid ut på förstasidan). Alla varor på sidan finns i lager och är klara för leverans om inget annat anges. Max antal som går att beställa av en vara per kund är 3st (undantag kan förekomma)

Leveranser med Schenker kan förekomma vid stora varor och hela beställningen har då 5-7 dagars leveranstid men då framgår det tydligt i produktbeskrivningen

Frakten baseras på vikt 29 kr - 79 kr enligt följande tabell:
0-250 gram = 29 kr
251 g - 500 g = 39 kr
501 g - 1000g = 59 kr
1001 g - 2000g = 79 kr
Över 2 kg står vi för kostnaden över 79 kr
Fraktfritt vid ordervärde över 2000 kr..

Vi levererar till de flesta länder.

Moms 25 % eller 6 % (böcker) ingår i våra priser. För mer information om betalningar och liknande så titta nedan i köpvilkor. 

 

 

LEVERANSTID Din order skickas normalt inom 1-2 arbetsdagar, i undantagsfall längre (1-3 dagar uner juni-juli). Om leveranstiden är längre än 21 dagar har kunden rätt att häva köpet eller om annan försening har meddelats kunden. Om du är osäker om leveranstid så är du välkommen att höra av dig. Vi tar inget ansvar för försenade leveranser och kan därmed inte ställas till svars för eventuella kostnader i samband med detta.

 

Betalningsalternativ

- Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ. Se https://checkout.klarna.com/legal/swe/sv-se/generic.html (Länken öppnas i nytt fönster) för kompletta villkor gällande Klarna Checkout.
 

- Förskottsbetalning (aktiveras bara på förfrågan):

För att förskottsbetala väljer du Förskottsbetala i din order. Sedan betalar du in pengarna på Bankgiro nr: 402-5649 ange ditt ordernummer som du fått vid beställningen och namn. Vi skickar din order direkt då din betalning är mottagen. 

Obs! Betala inom 10 dagar. Har vi ej mottagit betalning av din order efter 10 dagar makuleras den. Förskottsbetalning kostar inget extra.

- Postförskott

För att betala mot Postförskott väljer du skicka via Posten 1:a klass paket och sedan postförskott, kostnad 79 kr.

- Kortbetalning via Nets
Betalning med VISA eller Mastercard via betalningsväxeln

- Hämta på kontoret i Karlskoga

Vi erbjuder också att hämta varor på kontoret i Karlskoga under dagtid 9-15 men ring alltid först så vi finns på plats, övriga tider efter överenskommelse. Vid hämtning på kontoret så går det att betala kontant eller mot faktura mm (se Klarna Checkout) så justerar vi bort frakten i efterhand. OBS: Vi har ingen butik utan det går endast att hämta beställningar gjorda via vår internetsida.

 

 

Leveranstid

Normal leveranstid är cirka 1-2 dagar. Under maj-juli 1-4 dagar

 

 PERSONUPPGIFTER

Vi behandlar alla personuppgifter som Kunden lämnar i enlighet med  Personuppgiftslagen (1998:204), PUL. Kundens e-postadress används till orderbekräftelsen samt  till övrig information om din beställning. Kundens e-post adress kan i vissa fall sparas efter beställning men endast i orderhanteringssyfte, e-postadressen lämnas aldrig vidare till annan part eller används i annat reklamsyfte. Vi kan utan förvarning göra kreditupplysningar i de fall vi anser det vara befogat. Vi kan utan förklaring neka kunder att beställa.

Cookies: En cookie är en textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator.
Cookies används på många webbplatser för att ge besökare tillgång till olika funktioner. Informationen i en cookie är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Enligt lagen om elektronisk kommunikation (25 juli 2003) ska alla som besöker en webbplats med cookies få information om:

  • att webbplatsen innehåller cookies
  • vad dessa cookies används till
  • hur cookies kan användas

PlayLek använder ibland cookies och då mycket restriktivt. Detta för att följa vad en användare gör på sidan, placerat något i varukorgen, mäta trafik, exponering & analys av marknadsföringsinsatser. Det går dock att göra inställningar på sin dator för att neka automatisk lagring av cookies.

 

ÅNGERRÄTT

Kunden har enligt Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59) 14 dagars ångerrätt. Ångerrätten innebär att Kunden har rätt att ångra köpet genom att ringa till PlayLek på 0702775840 . Ångerfristen räknas från den dag Kunden tar emot varan. Ångerrätten gäller enligt EU nya lagar från 13 juni 2014 även bruten förpackning men vid bruten förpackning återbetalar vi endast halva priset mot hela priset vid obruten förpackning.  Vid transport skada, fyll i skadeanmälan på posten. Varor som returneras skickas som vanligt paket eller brev, ej som postförskott eller efterkrav. Returfrakten betalas av kunden (gäller ej felexpedierad vara). Om Kunden utövar sin ångerrätt betalar PlayLek tillbaka vad Kunden har betalat senast inom 14 dagar från det att varan mottagits av PlayLek. Hos Konsumentverket hittar du en ytterligare information om Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59)

 

 

SPECIAL BESTÄLLNINGAR
Om vi tar hem en vara speciellt till en kund så gäller inte ångerrätten.

FELLEVERANS/TRANSPORTSKADOR
Skulle vi leverera fel antal eller fel vara så ska detta anmälas inom 7 dagar till oss genom

e-post eller telefon: 0702775840.

Om Du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad ska Du omedelbart anmäla skadan till ditt utlämningsställe eller till transportören som har kört ut godset till dig. Varor som returneras skall ALLTID skickas i originalförpackningen eller likadan förpackning för att klara transporten. PlayLek tar inget ansvar för varor som emballerats undermåligt av Kunden.

 

PRODUKTINFORMATION

Den produktinformation som anges vid varje vara baseras på offentlig information från tillverkaren eller distributören. Informationen kan när som helst ändras av tillverkaren. Produktinformationen på PlayLek hålls så uppdaterad som möjligt men PlayLek kan inte på något sätt ansvara för att den är korrekt. Är Kunden på något sätt osäker på produktens innehåll e dyl, bör denne i första hand kontakta tillverkaren och i andra hand PlayLek.

Vi köper våra varor från svenska grossister och via import av välkända märken. Det kan också förekomma försäljning av varor utan förpackning eller skadade förpackningar, det framgår då tydligt i produktens beskrivning om skick och om inget annat anges så är skicket likvärdigt med de som sälj i förpackning.

Klockor: Vi lämnar ingen garanti på klockor, dock ska de fungera vid leverans.

 

ANSVAR:

Vi reserverar oss mot feltryck/felskrivningar, pris- och produktförändringar utan föregående avisering. Information på denna webbplats har granskats mycket omsorgsfullt men kan ändå vara felaktig, och vi kan därför inte garantera innehållet på den här webbplatsen och ansvarar inte för felaktig eller utelämnad information. Vi har rätt att neka kund att beställa utan motivering om vi anser att det föreligger speciella skäl.

 
FORCE MAJEURE:

Vi reserveras oss mot att ingådda åtaganden inte kan hållas vid oförutsedda händelser som naturkatstrofer, krig eller andra händelser som ligger utanför vår kontroll och kan inte ställas till svars vid sådana extrema omständigheter.

Skador på paket och ej uthämtade paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

 

SMS-utskick

 

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

 

Produkter
Övrigt